Telemarketing, telefon üzerinden yapılan pazarlama faaliyetleridir. Genellikle belirlenen bir liste üzerinden potansiyel veya mevcut müşterilerin aranmasıdır ve çoğu zamanda merkez tarafından tetiklenir. Telemarketing çalışmalarında asıl amaç satış olduğu için satışın gerçekleşmesine yönelik faaliyetleri tele-satış olarak adlandırmak gerekir. Bu pazarlama faaliyetinde ulaşılan müşteriler ile önceden ilişki söz konusu olabilir. Bu durumda çapraz satış olanaklarına yönelik pazarlama amaçlanabilir.
Son dönemde otomatik ses robotları ile yapılan biçimleri olsa da yaygın uygulamada kişiler tarafından yapılır. Telemarketing çalışmaları daha çok finans, telekomünikasyon ve servis ağırlıklı sektörlerde yapılmaktadır. Bunun sebebi aslında şirketlere maliyet düşüşü sağlaması, istihdam yaratması ve teknoloji ile zaman kazandırmasıdır.
Telemarketing çözümümüz, ürün ve hizmetlerinizi birçok pazarlama yöntemine göre çok daha uygun maliyetlerle alıcı olabilecek potansiyel müşterilerinize direk ulaşabilmek için en büyük yardımcınızdır. Telemarketing yaparak, ofis içi ve ofis dışı giderlerinizi en aza indirirken, gerçekleştirilen satışlar sayesinde cironuzda ve karlılığınızda çok ciddi artış sağlayabilirsiniz. Ayrıca potansiyel müşteriyi bulmak ve müşteriyle ürünle ilgili soruların veya endişelerin cevaplanması, elde edilen geri dönüşlerin takibi ve raporlanması için bir ortam oluşturur. Predictive dialing modülü (akıllı arama algoritmaları) ile müşterilerinize ulaşma sürelerini ve agent’larınızın bekleme sürelerini kısaltarak iş verimliliğinizi arttırmaktadır. KPI’in bilgi birikimi ve deneyimini en iyi uygulama ve işlevsellikle tek bir çözümde birleştirdiği telemarketing çözümü ile her kontağınızı müşteriye her aramayı satışa kolayca çevirebilirsiniz.
Çözüm Taslağı
Telemarketing yapanlar için, KPI Outbound Call Center, mevzuatlara uyumu sağlarken, verimlilik ve karlılığı yöneten predictive dialing araçları ve kampanya yönetiminin kapsamlı bir paketidir. İlişkili idari araçlarıyla tüm kampanyalar üzerinde tam kontrol ve iyileştirilmiş sonuçlar sağlayabilirsiniz. Bunlar aşağıdakileri içerir;
- Kısaltılmış ortalama çağrı süresi
- İyileştirilmiş arama kalitesi
- Yeni agent’lar için azaltılmış wramp-up zamanları
- Arttırılmış agent üretkenliği
- Mevzuatlarla uyumluluk
Üç kata kadar fazla bağlantılarla, predictive dialing ile outbound çözümlerimiz arama başına maliyeti düşürür, ticari aktiviteleri ve agent verimliliğini artırır.
Çözüm Faydaları
Arama başına daha az maliyet
Outbound telemarketing ile başarıyı sadece yaptığınız çağrı sayısıyla veya verdiğiniz arama miktarıyla ölçemezsiniz. KPI Outbound Call Center çözümü, sadece arama sayısı arttırmak için değil aynı zamanda da arama başına maliyeti düşürerek gerçek ticari başarı sunmak için birinci sınıf Predictive Dialer kullanır.
Manual dialing ile çağrıların üçte ikisi meşgul sinyali, telesekreter, faks makinesi veya cevapsız olarak sonuçlanır. KPI Predictive Dialer, çağrıları canlı alıcılarla bağlar ve bu da 2-3 kat daha fazla çağrı, 2-3 kat daha fazla bağlantı ve 2-3 kat daha fazla arama demektir. Hepsi daha kısa bir zaman içerisinde!
Daha Düşük Bakım Masrafları
Outbound bir telemarketing çözümü veya donanım bazlı predictive dialer genellikle yüksek maliyetli yatırımlara ihtiyaç duyar. KPI ile predictive dialer donanımı, yazılım lisansları, telefon kartları, veritabanı sunucuları veya telefon hatlarının zorluk ve masraflarından kurtulursunuz.
Agent’lar dışında herşeyi tedarik ettiğimiz için bakım, güncelleştirme ve teknik elemanlar için normalde yapacak olduğunuz masrafları ortadan kaldırırsınız. Komplike bilgisayar ve telefon sistemleri işletmek yerine kendi işinizi yapabilirsiniz. KPI’in size neden her ay binlerce dolar tasarruf ettirdiğini anlamak kolay.
Talepte Ölçeklenebilirlik
KPI çözümü esnek ve profesyonel call center yazılımı olduğundan, outbound telemarketing takımınızı şirketiniz büyüdükçe kolaylıkla ölçeklendirebilirsiniz. Sadece bir günde yeni agent’lar ekleyebilir ve sadece iki saatte sisteme hakim olabilirsiniz. Ayrıca, Voice-over-IP (VoIP) teknolojimiz ile agent’lar kendi evlerinden çalışabilir ve bu sayede işe gelmek için daha az zaman, arama üretmek için daha fazla zaman harcayabilirler. Agent’larınız satışlarını arttırarak ve eğitim masraflarını azaltarak daha mutlu olacak ve şirketinizde daha uzun süre çalışacaklar. Bu telemarketing ticaretinde başarı kazandırıcı bir formüldür.